Tóth Vanda
IT tanácsadó
Az adesso orange Kft. alapelvei az elkötelezettség, megbecsülés és kommunikáció. Ezek az egyik legfontosabb alapkövei bármely jólműködő emberi kapcsolatnak. Az utolsó építőelem jelentőségét, cégünk életében betöltött szerepét mutatom be a blogomban.
A munkahelyi kommunikáció, gyakorlatilag minden olyan eszmecsere, amelyet a munkahelyen folytatunk. Legyen az a projektek állapotáról szóló információk megosztása, vagy a vezetőknek/alkalmazottaknak adott visszajelzések. Sokfélesége miatt tudnunk kell, milyen eszközöket használhatunk egy adott helyzetben. Az irodán belüli kommunikációt tovább nehezíti, hogy nem csak személyesen, de e-mailben és egyéb felületeken is tisztában kell lennünk azzal, mit és hogyan fogalmazzunk meg. Cégünk mottója az „experience success together”. Ennek valóra váltása pedig csak ezen ismeretek birtokában lehetséges.
Egy vállalkozás, szervezet életében esszenciális a jó kommunikáció; a dolgozók között és az ügyfelekkel éppúgy. Ez jelenti a sikeres együttműködés magját. Elhárítja a félreértéseket és transzparenciát teremt. Beosztástól függetlenül szükséges, hogy elképzeléseinket képesek legyünk helyesen közölni.
Ezeknek az előnyöknek az együttes megléte hozzájárul a dolgozók munkahelyi elégedettségéhez. Egy elégedett, motivált alkalmazott minőségi munkát nyújt, valamint szívesebben marad a cég alkalmazásában hosszútávon. A megfelelő kommunikáció tehát elengedhetetlen a vállalat sikeréhez mind a fluktuáció csökkentése, mind az eredményesebb munkavégzés elősegítése érdekében.
A hatékonyság általános titka a “hol, hogyan, mikor, miről és kivel”. Néhány pontban összefoglalva a legegyszerűbb tippek, hogy ügyesen lavírozzunk a kommunikációs útvesztőkben:
Az adesso orange kft. 2023-ra életének ahhoz a fázisához ért, hogy óriási léptekben bővül a család újabb és újabb munkavállalókkal. És minél nagyobb egy szervezet, annál nehezebb, de annál fontosabb a megfelelő információáramlás biztosítása. A ranglétrán felfelé tekintve még nagyobb szerep jut ennek a témakörnek. Gyakran a hatékony munkahelyi kommunikáció az, ami megkülönbözteti a jó vezetőt a nagyszerűtől. A csapatokon belüli nyílt és világos kommunikáció megteremtése fontos vezetői feladat. És hogy mivel járul hozzá ehhez a vezetőségünk?
ezen felül pedig Feel Good menedzserünk is rendelkezésre áll, ha mégis problémánk adódna.
A cégnél eltöltött időm alatt megtapasztaltam, hogy nem csak a honlapon mutat jól a kommunikáció, mint alapelv, hanem valóban befogadó a munkahely légköre. A beilleszkedés új kollégaként könnyű, a későbbi közös munkavégzés pedig gördülékeny. A vezetőség a fent említett lépések megtételével ténylegesen segíti a munkavállalók közti összhang megteremtését. Emellett az irodák ’open office’ koncepciója is segíti a hatékony kommunikációt. Összességében elmondható, hogy közös érdekünk és közös felelősségünk a szervezet minden szintjén törekedni a nyílt és világos információközlésre. Segítsük egymást helyes kommunikációval a jobb megértésben, takarítsunk meg időt és energiát a produktív munkavégzéshez, teremtsünk békés munkakörnyezetet!
Felhasznált forrás
Tóth Vanda
IT tanácsadó
Szorongás, állandó fáradtság, nyomott hangulat, görcsös izmok, koncentrációs- és alvászavar; megannyi tünet, mely a hosszú távon fennálló stressz hatására jelenhet meg.
Tovább olvasomA csapatépítés a szervezetfejlesztés egyik nagyon fontos alapja és igenis, ezzel is növelhető a teljesítmény javítása egy csapat-alapú környezetben, ez is az egyik tulajdonképpeni célja.
Tovább olvasom